Kategorier
Helse Kasseringskandidat

Slipp føttene fri, det er vår!

På go’fot med føttene
Helle Gotved
1972

Bloggen har fått sin første innsendte godbit. Vi takker og bukker og synes det er en meget verdig kandidat. Ord er nesten overflødige 😀

Vi har en større opprydning i fagbøkene her på Gjesdal folkebibliotek i Rogaland. Og det trengs. Vedlagd er forside og bakside på den flotte boken ”På go’fot med føttene” av Helle Gotved fra 1972. Ikke mye lånt til tross for det svært vovede bilde på baksiden.

Ikke bli overrasket om det kommer flere godsaker fra stedet mest kjent for det årlige landstreffet for russen. Ålgård i Gjesdal kommune.
Vennlig hilsen, Bjørn Veen

Av Jannicke

Jannicke Røgler heter jeg. Jeg brenner for bibliotekutvikling og er opptatt av å videreutvikle bibliotek som sentrale samfunnsinstitusjoner. Jeg jobber som seksjonsleder ved Viken fylkesbibliotek.

6 svar på “Slipp føttene fri, det er vår!”

Denne husker jeg fra mammas bokhylle, og JA – jeg husker den baksiden 🙂 Det er flotte øvelser inni, f eks.: ta opp en blyant med tærne, det øver opp gripeevnen. Bare prøv om du kan! Heldigvis har vi antikvariat, hvor en slik liten skatt hører hjemme 🙂

Jeg må vel innrømme at jeg tok denne med hjem etter den var kassert. Det var nemlig flotte øvelser i den. Jeg kan komme tilbake til dette er jeg har prøvd dem ut.

Bjørn

Boka ble vist fram på bibliotekdagene i Buskerud tidligere denne uka til stor munterhet. Slike bokskatter gjør hverdagen lysere!

Å, nå ble jeg nostalgisk (av baksida, altså)! I 1972 så jeg nesten sånn ut, og hadde en kjæreste med akkurat sånn hår. Tror jeg også hadde tatt boka med hjem …

Legg igjen en kommentar