Snart sommer – sy din egen BH

bh_forside
BH-Bogen
Mette Sørensen
1994

I følge denne boken har det igjen blitt moderne å bruke BH og hvorfor ikke da sy seg noen spreke modeller. Om du har store, små, struttende, ville, hengende eller flate som reklamerer denne boken med at den har noe som passer nettopp for deg. Her er det bare å finne frem symaskinen.

bh_tekst1

bh_bakside

bh_historie

bh_ill

Om Jannicke

Jannicke Røgler heter jeg. Jeg brenner for bibliotekutvikling og er opptatt av å beholde bibliotek som sentrale samfunnsinstitusjoner. Jeg jobber på Buskerud fylkesbibliotek og er stipendiat på 1bibliotekarprogrammet ved HiOA.
Dette innlegget ble publisert i Hobby. Bokmerk permalenken.

5 svar til Snart sommer – sy din egen BH

  1. Camilla sier:

    Jeg håper noen i verden tar vare på disse bøkene. Mye kunne vel vært i ‘museumskuriosabibliotek’? Burde vi ikke ha et bokmuseum i Norge? Jeg hadde gjerne brukt store mengder tid der:)

  2. Jannicke sier:

    BH-boken får du i hvert fall tak i gjennom danske antikvariat. Vi har snakket om å opprette trangtihylla bokhylle på Drammensbiblioteket, hvor du kan komme å se på bøkene. Utfordringen for et folkebibliotek uten ekspanderende vegger, er at det utkommer +3000 bøker i året. Nå har selvfølgelig ikke bibliotekene penger til å kjøpe alt som kommer ut, men bare gjennom innkjøpsordningen får et folkebibliotek ca 500 nye bøker i året. Det blir noen hyllemeter bøker som skal ha plass og eksponering.

  3. Gunn Evensen sier:

    Har de kasta denne boka no? Viss ikkje kunne Høgskulebiblioteket i Rauland godt tenkje seg å overta. Spesiallitteratur som dette er me stadig på jakt etter, og eg trur ikkje den grunnleggjande kunnskapen om mønsterkonstruksjon ho byggjer på er utdatert. Ingen andre bibliotek i Noreg har boka, ser det ut til. Men det er klart, det finst jo nyare litteratur på emnet å få tak i!

  4. – Og jeg som nettopp har oppdaga at Spar Kjøp sine BH’er, som jeg fant akkurat passe for meg – med åpning foran, nå er tatt ut av produksjon, og at jeg derfor nå kanskje må sy mine egne, – denne boka skulle jeg absolutt hatt fatt i nå!

  5. Jannicke sier:

    Så dumt. Denne boken vil du etter hvert kunne fjernlåne fordi den vil finnes i et Høgskolebibliotek. Det er bare å henvende seg til ditt lokale folkebibliotek. Et annet tips er å prøve http://www.bravissimo.com/ De har et fantastisk utvalg for alle størrelser. Lykke til

Legg igjen en kommentar

