Stort behov for bøker om knipling

Marie Helen Tandsæther Lundgaard
Vi knipler
1968

Knipling har nå kommet på mote igjen ( i hvert fall i 1968). Dette er en bok beregnet for skolen. Bibliotek holder jo strikkekurs og heklekurs. Kanskje vi skulle tråkke til å holde et kniplekurs også?

Om Jannicke

Jannicke Røgler heter jeg. Jeg brenner for bibliotekutvikling og er opptatt av å beholde bibliotek som sentrale samfunnsinstitusjoner. Jeg jobber på Buskerud fylkesbibliotek og er stipendiat på 1bibliotekarprogrammet ved HiOA.
Dette innlegget ble publisert i Kasseringskandidat. Bokmerk permalenken.

4 svar til Stort behov for bøker om knipling

  1. Mari sier:

    Skulle gjerne lært å kniple, jeg. Aggressive kniplerier… Det hadde vært noe!

  2. Anne sier:

    Husflidslaget arrangerer kurs. Og folk SPØR faktisk etter sånne bøker.
    Det gis lite eller ikkeno ut om dette emnet for tida, så jeg synes denne bør i magasinet. Ivafall viss den ikke finnes i annet bibliotek i fylket fra før.🙂

    • Jannicke sier:

      Hei! Enig at det finnes lite om knipling. Denne ville jeg nok satt på magasin slik at den finnes tilgjengelig. En så gammel lærebok for barn om knipling, vil neppe få noe stort publikum.

  3. Elisabeth Bjæørklund Bøhler sier:

    Hei,
    Ser at dette er disutert for lenge siden, men likevel: Jeg håper VIRKELIG at denne ble satt på magasin! «Sally Johansson» er meget etterspurt hos oss som knipler (og underviser) aktivt. Dette er en meget bra bok!

Legg igjen en kommentar

