Ei bok om undulata


Den store undulatbog
Curt af Enehjelm
1982

Endelig ei bok om undulater som kasseringskandidat. Burde vel være passende å vise bibliotekaren i lagerfrakk som anbefaler undulatbøker😀. Synd det er så få bibliotekarer i lagerfrakk i dagens bibliotek!

Om Jannicke

Jannicke Røgler heter jeg. Jeg brenner for bibliotekutvikling og er opptatt av å beholde bibliotek som sentrale samfunnsinstitusjoner. Jeg jobber på Buskerud fylkesbibliotek og er stipendiat på 1bibliotekarprogrammet ved HiOA.
Dette innlegget ble publisert i Kasseringskandidat. Bokmerk permalenken.

9 svar til Ei bok om undulata

  1. Mari sier:

    Ja! Ha ha! Å, for et hjertelig gjensyn med lagerfrakkbibliotekaren! (Kanskje det er løsningen på arbeidsantrekk etter en litt vel lat sommer…?) ;-D

    Ellers kunne kanskje Drammen stuefuglforening[http://www.drammenstuefuglforening.org/] være interessert i boka?🙂

  2. Hvorfor har vi ikke lagerfrakker på jobb?

  3. Jannicke sier:

    Jeg husker en bibliotekar som jobbet på mitt lokale bibliotek på slutten av -80tallet. Han hadde en sliten grå lagerfrakk. Sterktest inntrykk gjorde han på meg da han nektet noen barn å låne «Momo og kampen om tiden». Nei, gutten min denne er du nok for ung til!

  4. Marte Salvesen sier:

    Det var da et fryktelig flott 3D-bilde på forsiden av den boka. Det ser nesten ut som om det sitter en ekte undulat der…

  5. Lene sier:

    Synes vi skal lage en retrohylle i popkult, der undulatbøker og øvrige absurditeter får en ny og siste «flagget-til-topps»-moment. Du kan få lagerfrakk og holde korte, monotone foredrag ved siden av, Øyvind.

    • Jannicke sier:

      Buskerudgeriljaen har diskutert å opprette en retrohylle. Godt forslag! Geriljaen tar saken😀

      • Lene sier:

        Godt. Vi kan jo ikke ha «popkult» og ikke «retro». Det blir jo som å hinke rundt på et ben. Sammen blir det derimot dynamitt!

  6. Anne sier:

    Hadde en seniorbibliotekar med lagerfrakk der jeg jobba ei stund. Han brukte den bare når han fiksa i magasinet OG han fikk høre det… Også i avskjedstalen da han slutta.
    Den siste med lagerfrakk jeg har vært borti.

Legg igjen en kommentar

