Svake menneske

Du er jeg
Gry Jannicke Jarlum
1994

Det var ikke lett å hete Jannicke på 80-tallet. Mesteparten av tiåret het jeg bare «svake menneske» etter den store hit’låta til Jannicke, eller The Motherfucking Diva Queen som hun også kaller seg.

I 1993 ble Jannicke bortført av en UFO (helt sant). Denne boka er basert på hennes spørsmål og svarene gitt henne i automatskrift. Dette er sterk kost. Kanskje litt for sterkt å ha i et folkebibliotek i 2010.

Innholdsfortegnelsen sier vel det meste:

Boka har selvfølgelig fått en naturlig plass i mitt personlige bibliotek. Dessverre har jeg ikke CD’en.

Si din mening da vel!

Om Jannicke

Jannicke Røgler heter jeg. Jeg brenner for bibliotekutvikling og er opptatt av å beholde bibliotek som sentrale samfunnsinstitusjoner. Jeg jobber på Buskerud fylkesbibliotek og er stipendiat på 1bibliotekarprogrammet ved HiOA.
Dette innlegget ble publisert i Kasseringskandidat. Bokmerk permalenken.

7 svar til Svake menneske

  1. Andreas Nilsen sier:

    Spørsmålet her er vel mer hvorfor man i sin tid KJØPTE boka enn hvorvidt den er en kasseringskandidat.

  2. Bettina sier:

    Denne kunne jeg faktisk tenkt meg å lese.. Av ren nysgjerrighet! Ser den ligger digitalt tilgjengelig gjennom NB så da kan man kassere med god samvittighet🙂

  3. Siren Steen sier:

    Musikkavdelingen v/Bergen Off. Bibliotek vil svært gjerne overta denne boken selv om den ligger digitalt hos NB!!!

  4. Jannicke sier:

    Mitt kasserte eksemplar har foreløpig fått hedersplassen i min bokhylle. Men dere blir de første jeg kontakter om jeg bestemmer meg for å gi den videre. Det kan jo være at et bibliotek ønsker å kassere denne!

  5. Hilde sier:

    Dette er ei bok som fortsatt er i omløp i fjernlåns-Norge. Med andre ord; fremdeles etterspurt av en del lånere! Så hvis bibliotekets samling er av en viss størrelse, så er det kanskje litt tidlig å kassere akkurat denne… ?

  6. Pål Hilmar Sollie sier:

    Men har du dokumentaren?

Legg igjen en kommentar

