Drømmen om Elin, nei det var jo Åste

Drømmen om Åste
Bjarne Walle
1985

Kossert på bokbussen i Buskerud. Boka er lest helt i filler. Walle leses fremdeles av mange på bokbussen, men denne er i for dårlig stand. Bokomslaget er vel heller ikke helt tidsriktig. En annen ting som trekker ned er baksideteksten hvor det blant annet står: Få nålevende forfattere makter å beskrive livet på bygdene i forrige århundre med større innlevelse… Med forrige århundre menes ikke 1900-tallet, men 1800-tallet!

Si din mening da vel!

Om Jannicke

Jannicke Røgler heter jeg. Jeg brenner for bibliotekutvikling og er opptatt av å beholde bibliotek som sentrale samfunnsinstitusjoner. Jeg jobber på Buskerud fylkesbibliotek og er stipendiat på 1bibliotekarprogrammet ved HiOA.
Dette innlegget ble publisert i Kasseringskandidat. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Drømmen om Elin, nei det var jo Åste

  1. Anette Kure sier:

    Denne boken var noe av det første jeg lånte ut som nytilsatt (og nyutdannet) biblioteksjef i min første jobb i -92🙂 Har aldri lest den, men mange andre gjorde (og sikkert gjør) det!

Legg igjen en kommentar

